TABUNG KAWEN LAGI

Showing posts with label MyAlif. Show all posts
Showing posts with label MyAlif. Show all posts

Thursday, October 4, 2012

Yey! Happy Homecoming~ (^___^)





Happy Homecoming, my dear~

(^___________^)


p.s: Yey!!! incik alif dah sign off. :)

Wednesday, September 26, 2012

Quotes of the Day: Usah Bersedih Seandainya...


++ Quotes of the day ++


Usah bersedih seandainya si dia masih lagi berlayar di tengah lautan untuk mencari rezeki, meskipun tempoh pelayarannya telah tamat. Itu bermakna, Allah mengurniakan rezeki yang lebih buat dirinya.


Bersangka baiklah kepada Allah...


Sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui apa yang terbaik buat hamba-Nya.


p.s: Tarikh konvo pada 3 & 4 November nanti, bukannya 20 & 21 Oktober.

Friday, September 21, 2012

Terima Kasih Ya Allah... Walaupun Kesempatan Itu Hanya Seketika...






Alhamdulillah.......

Yey!!! Dah boleh call.
Msg pun dah delivered. (^___^)

Terima kasih Ya Allah...
Walaupun kesempatan itu hanya seketika...


p.s: Si dia masih lagi berada di atas besi terapung.

Wednesday, September 19, 2012

Ku Setia Menanti Kepulanganmu.....


Bila inn buka blog hari ni, inn rasa excited bila tengok tickers kat header blog ni...



Tapi, sayangnya.......
Sampai ke hari ni, si dia masih tak dapat line nak contact.
Duhai HATI, sila la KUAT + TABAH walaupun dah 16 hari tak dapat nak call or msg.


Saya tahu yang "awak" makin KUAT + TABAH, duhai hatiku.
Sebab sebelum ni, "awak" KUAT + TABAH walaupun hampir 2 bulan tak dapat nak contact.


Divider Graphics


Pejam celik, pejam celik...
Tau-tau je nanti si dia dah sign off dan dah ada kat rumah. Yey!
Dah 8 bulan kita tak bertemu dan moga ada "berita baik" selepas ini.
Insya-Allah, moga Allah mempermudahkan segala urusan kita.
Amin Ya Rabbal Alamin~~~


p.s: Tak sabar nak konvo bulan depan. Yey! :))

Wednesday, September 5, 2012

Saturday, December 31, 2011

Tuhan tolong lembutkan hati dia.......

:: OMBAK RINDU ::


Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku



Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku



Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung



Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku



Hanya mampu terserah
Moga cahaya di penanti



Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya



Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku





p.s: Saya tujukan lagu ni khas buatmu, Alif! This is my last entry for 2011.

Wednesday, October 26, 2011

Biarpun Hanya Seketika... Hati Ini Rasa Sungguh Bahagia...




[Sumber: Pakcik Google]


Wahhh... Hari ni pagi-pagi lagi saya dah tersenyum sampai ke telinga.

(^____________________________^)


Nak tahu sebab apa.......???

.

.

.

.

.

.

.

Date: 26 October 2011
Time: 07:38
Type: Received Call
Duration: 7:08

♥ Mr. Right ♥


Terima kasih, Ya Allah.......
Biarpun hanya seketika, tetapi hati ini rasa sungguh bahagia.


Divider Graphics


p.s: Saya rasa lega sangat sebab dah sharing pasal "benda" tu tadi kat awak. :)


Tuesday, October 25, 2011

Ku Relakan Pemergianmu Ke Tengah Lautan Demi Masa Depan Kita Bersama...




Awak...
Hari ni genap 10 hari awak belayar ke tengah lautan.
Dan, hari ni jugalah genap 10 hari saya tak mendengar sebarang khabar berita daripada awak.
Tiada panggilan telefon, tiada email, tiada mesej.
Saya sentiasa doakan agar awak sentiasa sihat slalu di atas kapal tu.



Awak...
Saya rasa, saya semakin tabah menempuhi dugaan hidup ini.
Walaupun awak jauh di mata saya, tetap percayalah awak senantiasa di hati saya.
Mungkin saat kita tidak dapat berhubung selama 2 bulan dulu menjadikan saya semakin tabah.
Sebab itulah saya lebih suka mendiamkan diri pabila orang lain bertanyakan tentang diri awak.



Awak...
Saya rasa bersyukur sangat yang awak dapat naik kapal pada bulan ni.
Dah lama sangat awak bercuti di rumah.
5 bulan seminggu!
Ini la rekod paling lama awak bercuti.
Gigih kan saya slalu kira-kira dah berapa lama awak onboard, awak sign off.
Walaupun 5 bulan awak cuti, rasanya boleh dibilang dengan jari saja berapa kali kita jumpa.



Awak...
Saya nak awak tahu yang saya merelakan setiap kali pemergian awak ke tengah lautan demi mencari rezeki untuk keluarga tersayang. Awak kan anak yang sulung.
Hati mana yang tak sedih tatkala orang yang kita sayang itu berjauhan dengan kita.
Saya masih ingat lagi yang pagi tu (15/10/2011) hari yang awak dah nak onboard.
Saya tak tido sebab nak kejutkan awak bangun daripada tido.

Saya takut awak ditinggalkan oleh ejen nanti. Yelah, ejen kan nak datang ambil awak pada pukul 5 pagi.
Sebab tu la saya sanggup tak tido malam tu walaupun ada rasa mengantuk.
Lepas awak btau yang awak dah siap-siap nak tunggu ejen, baru la saya tido.



Awak...
Malam tu saya cuba call awak.
Tapi, hanya suara operator je yang jawap.
Mulai saat itu, saya btau hati saya yang saya perlu tabahkan hati.
Mungkin peristiwa 2 bulan tak dapat berhubung dengan awak bakal terjadi lagi.



Awak...
Kadangkala saya rasa, saya lebih suka awak naik kapal tanker walaupun awak terpaksa belayar selama 6-7 bulan. Tapi, kita hari-hari dapat contact. Boleh call, boleh mesej.
Sekarang ni, awak dah naik kapal offshore. Awak belayar kejap je. Dalam 2-3 bulan camtu.
Tapi, kita susah sangat nak berhubung. Tak boleh nak call, tak boleh nak mesej. :(
Saya anggap ini semua dugaan yang perlu saya tempuhi jika saya inginkan awak menjadi teman hidup saya.



Awak...
Saya rasa, awak lagi tabah daripada saya.
Kalau saya sedih, saya masih lagi ada family saya, BFF saya untuk hiburkan kembali hati saya ni.
Sedangkan awak, takde sesape kat atas kapal tu. Melainkan crew kapal yang lain je!
Dah la awak tak dapat nak contact dengan family awak, tak dapat nak contact dengan saya.
So, kalau awak ada masalah... Awak, terpaksa simpan sorang-sorang je kat dalam hati tu.
Awak pun kena tabahkan hati juga tau!



Awak...
Walaupun jarak memisahkan kita, tapi awak slalu dekat di hati saya.
Saya akan setia menanti kepulangan awak! Itu janji saya.





" Kini kau bersayap, pergilah terbang.
Rentaslah langit cita-cita mu.
Harap nanti kita 'kan bertemu.
Janganlah engkau tak terbang pulang.
Ku nanti penuh kerinduan.
Selamat tinggal, selamat jalan. "



Divider Graphics

p.s: Banyaknya stori-mori yang saya nak cerita kat awak ni. :)

Tuesday, June 28, 2011

CONTEST PHOTO COUPLE: "WE ARE NOT PERFECT"

Assalamualaikum dan hai semua.

.

.

.

Dah lama rasanya inn tak join contest.
Masa inn blogwalking kat blog Mrs. Fuain tadi, inn terjumpa la contest ni.
Mana la tahu kot-kot ada rezeki bakal pengantin nanti ke kan? hehe!

. * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * .


CONTEST PHOTO COUPLE:
"WE ARE NOT PERFECT"


Anjuran: Cik Hazirah dan boifrennya, Adib.

.

.

.

Syarat-syarat adalah seperti berikut:





PEMENANG TERBAIK
akan memenangi wang tunai sebanyak



. * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * .

1. Menjadi FOLLOWER blog Cik Hazirah. (done!)


. * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * .

2. Buat satu entry mengenai contest ini. (done!)

http://innzchubby.blogspot.com/2011/06/contest-photo-couple-we-are-not-perfect.html

. * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * .

3. Upload gambar anda bersama pasangan anda. (done!)



. * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * .

4. Ceritakan secara ringkas saat pertemuan pertama anda bersama si dia. (done!)

.

.

.

Bismillahirrahmanirrahim...
Alhamdulillah, hari ni genap 15 tahun, 5 bulan, 3 minggu dan 6 hari kami menjadi sahabat.
Dan hari ini juga genap 1122 hari (3 tahun, 3 minggu dan 5 hari) kami bersama.






By the way, kami mula bersahabat ketika di bangku sekolah rendah lagi. inn mula mengenali Alif ketika kami sekelas masa darjah 3 pada tahun 1996 di SK Bandar Baru Selayang. Masa tu takde apa-apa perasaan la. Sekadar teman sepermainan sahaja. Ketika kami mula melangkah ke alam sekolah menengah pada tahun 2000, kami terus lost contact antara satu sama lain walaupun rumah kami dalam satu taman perumahan yang sama. Ini kerana, ketika itu inn bersekolah di SMK Darul Ehsan manakala Alif pula bersekolah di SM Ideal Heights.


7 tahun kemudian...
Tahun 2007, ketika itu inn sedang melanjutkan pengajian peringkat diploma di
UTMKL manakala Alif pula sedang melanjutkan pengajian di Akademi Laut Malaysia (ALAM) di Terengganu. Tak sangka pula yang kami dipertemukan semula di Friendster. Dulu-dulu Friendster antara laman sosial yang famous selain Myspace. Facebook pun tak wujud lagi. hehe!


.tanggal 4 Ogos 2007 inilah mempertemukan kami semula setelah 7 tahun kami lost contact.


Setelah 9 bulan hanya bertemu di alam maya, kami mula mengatur pertemuan pertama untuk bertemu di alam yang nyata pula. Ketika itu, Alif baru saja menamatkan praktikal selama 6 bulan di atas kapal. Ketika itu, hubungan kami sudah menjadi "teman tapi mesra".


Saat inilah bermulanya pertemuan pertama kami...

.

.

.


Tarikh: 28 Mei 2008
Tempat: Times Square


.inn yang malu-malu kucing bila Alif nak snap pic inn.



.dalam hati ada taman bunga-lahhh.



.konon-konon inn buat taip mesej.


Kiranya ni la first time date kami. inn sempoi gila je masa tu. Dah la first time jumpa dengan Alif, tak pakai make-up langsung. Bayangkan la inn just pakai jersey Manchester United + seluar jeans + tudung bawal je! Budget natural beauty la sangattt. hehe~ Lagipun inn ni memang jenis tak suka pakai make-up. Kalau beli compact powder pun, boleh guna sampai 2,3 tahun. hihihi. Bagi inn, biarlah dia terima diri kita seadaanya. Tak perlu la nak jadi orang lain kan? Dan... balik je daripada first date tu, Alif tujukan lagu "If You're Not The One" nyanyian Daniel Bedingfield. inn memang tak cam la siapa yang nyanyikan lagu ni. Terus cari kat Youtube.



Bila hayati dan tengok lirik lagu tu, tanpa diduga inn nanges! Rasa sebak sangat. Dalam hati inn masa tu terdetik "mungkin dialah prince charming yang inn nantikan selama ni". Moga Allah swt memberkati perhubungan kami ini dan ia berakhir dengan lafaz ijab dan qabul sebagai suami isteri yang sah. Amin Ya Rabbal Alamin.


. * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * .

5. Pastekan link entry mengenai contest ini di komen post ini. (done!)


http://ohbudaktecit.blogspot.com/2011/06/contest-photo-couple-we-are-not-perfect.html





p.s: Maaf ye sekiranya cerita tentang pertemuan pertama inn dan Alif ni panjang sangat.

Friday, June 17, 2011

Cik inn Dalam Dilema... Sila Bantu Saya Untuk Buat Keputusan...

Assalamualaikum dan selamat hari Jumaat semua...

.

.

.


Wahhh... Cepat betul dah hari Jumaat.
Rasanya macam baru semalam je inn post entry pasal Monday Blues tu.
Bila dah hari Jumaat ni, rasa lagi bersemangat nak kerja.
Sebab esok dah cuti laa. Kui, kui kui... :D
Padahal semangat nak jumpa dengan MyAlif. (^___^)

. * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * .

Alhamdulillah... Syukur!!!
Pejam celik, pejam celik...
Hari ni dah hari yang ke-1111 kami bersama.
Memandangkan inn anak yang pertama,
Dan MyAlif pun anak yang pertama.
Rasanya nombor 1111 tu tersangat la cantik. :)




Now, inn gigih membantu student phD under supervisor inn untuk siapkan projek dia.
Tetibe rasa bersemangat la pulak nak sambung buat master lepas habis degree ni.
Tapi... Dalam masa yang sama, inn nak kerja jugak.
Sebab nak cari duit untuk kawen.

. * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * .

Kalau anda yang jadi inn, yang mana anda akan pilih...

Lepas habis degree ni, inn akan...

.

.

.


A) Kerja la dulu


B) Terus sambung ambil master


C) Kerja + buat masa master part time


D) Terus kawen je! (^___^)


E) Kawen dulu, lepas tu baru ambil master


F) Kerja -> Kawen -> Master



Atau apa-apa cadangan yang bernas daripada anda sendiri.
Moga dapat membantu inn untuk membuat keputusan nanti.
Segala cadangan anda amatlah dihargai.





p.s: Rindu zaman belajar!!! :(

Wednesday, May 11, 2011

Kini, Penantian Ku Berakhir Sudahhh... Wiiwittt, Dalam Hati Ada Taman Bunga-lahhh... (^___^)

Assalamualaikum dan hai semua!

.

.

.


Mode : Hati sedang berbunga-bunga... (^____^)

. * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * .



Hari ni kalau ikutkan genap 6 bulan MyAlif onboard.
Tapi, sebenarnya dah 4 hari dia off. :)
inn tak sempat nak berkongsi kegembiraan kat blog.
Disebabkan inn tengah bz siapkan tesis sekarang ni.
Final exam inn dah habis dah minggu lepas lagi.

. * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * .

MyAlif macam biasa la suka sangat buat surprise kat inn bila dia off.
Dia takkan btau kat inn selagi dia tak betul-betul dah ada kat rumah tu.
Kiranya tak tercapai la impian inn nak ambil dia kat airport.

. * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * .

inn kena up sket speed untuk siapkan tesis.
MyAlif asyik tanya inn je bila inn nak balik KL ni.
Tu laa... Masa dia kat atas tu, inn selalu je tanya dia bila dia off.
Sekarang ni dah terbalik pulak. Hehe! :)

. * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * .

Sabtu minggu lepas (7 Mei), inn sempat menghadiri kenduri kawen Nina.
inn datang sekali dengan Zura dan mak dia.


I'm with Nina & Shahril's banner...


Nanti inn update pasal kenduri kawen Nina ea.
Buat tatapan geng kapal yang tak dapat datang kenduri kawen Nina hari tu.

. * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * .

Ok laa... inn nak sambung siapkan tesis ni.
Tinggal lagi 40% je tesis inn tu dah nak siap.
Nak kena minum nescafe banyak-banyak ni. Hehe!
Mata panda lagi laa pasni. :(



Kini, penantian ku berakhir sudahhhh..... (^____^)



p.s: Esok dah birthday MyAlif... Nanti kita celebrate sama-sama ye, sayang!

Monday, May 2, 2011

Menghitung Hari... Saat Dua Insan Yang Terpisah Akan Bertemu Semula...

Assalamualaikum dan hai semua!

.

.

.

Fuhhh... Fuhhhh... Fuhhhhh... Mula-mula kita tiup dulu habuk kat belog ni.
Wahhh!!! Dah bersawang labah-labah kat blog ni sebab dah 5 minggu inn tak update blog.
Walaupun inn tak update blog, inn selalu je singgah kat blog u'olls sebagai silent reader.
Ni pun inn curi-curi masa study untuk update blog kesayangan.

. * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * .


Pejam celik, pejam celik.
Tinggal seminggu sehari je lagi MyAlif nak sign off.
Itupun kalau si dia ada pengganti laa.
Kalau takde pengganti, duduk la kat atas kapal tu.

. * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * .

Dah hampir 6 bulan si dia mencari rezeki di tengah lautan tu.
Cepat betul masa tu berlalu pergi. Sungguh tak terasa!
MyAlif naik kapal hari tu pada 10 November 2010.
Kalau ikutkan, dia dah boleh off 10 Mei 2011.
Tapi, sampai sekarang ni tak tahu lagi bila dia akan off.

. * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * .

Harap-harap la dia off sebelum inn mula praktikal pada 23 Mei nanti.
inn teringin sangat nak ambil dia kat airport nanti untuk pertama kali.
Tak sangka kan dah setengah tahun inn tak jumpa dengan dia.
Cuma calling, mesej dan MMS je sebagai pengubat rindu.

. * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * .

Rasa bersyukur sangat-sangat walaupun dia onboard 6 bulan;
Tapi hari-hari inn boleh dengar suara dia, mesej dia, gayut lama-lama.
Berbanding dengan kapal yang sebelum ni, walaupun dia onboard dalam 2-3 bulan;
Tapi, kapal dia jarang sangat masuk port sebab tu kapal offshore.
Kalau seminggu sekali dapat contact dia pun dah kira baik.
Paling lama inn tak dapat nak contact dengan dia pun 2 bulan.
Hanya Allah saja yang tahu apa yang inn rasa masa tu.

. * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * .

inn tak sabar nak habiskan last paper jumaat ni.
Dah la minggu ni 3 paper sederet.
Semua paper tu subjek elektrik.
Rabu, Khamis, Jumaat. Memang mantoppp!!!
Lepas tu bertungkus-lumus pulak untuk siapkan tesis.
Siap je tesis, boleh la inn cuti kejap sebelum memulakan praktikal nanti.

* . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * .

Dup dap, dup dap... Dup dap, dup dap...
Rasa berdebar nak jumpa MyAlif untuk pertama kali di tahun 2011 ni.
12 Mei ni birthday dia yang ke-24. 2 Jun nanti, 3rd anniversary kami.
inn dah rancang sesuatu untuk si dia sebagai kejutan. Surprise!!! :)



I really miss you!!!





p.s: Tak sabar menanti saat "indah" itu kan tiba. (^___^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...